Schrijfsels

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+6
Simplistische
Sharon
Bloody Mary
Levina
Milou
Merdyff
10 plaatsers

Reacties op verhalen

Poltergeist
    Poltergeist
    Amateur
    Amateur

Man Aantal berichten : 83

Reacties op verhalen - Pagina 2 Empty Re: Reacties op verhalen

Bericht van Poltergeist zo 15 nov - 16:42

Ik heb het speciaal voor jou geüpdated.
    (Ik heb de One-Shots er wel uitgelaten want dat is zo'n warboel allemaal...)
    Bloody Mary
    Bloody Mary
    Amateur
    Amateur

It's not just a hobby, it's a lifestyle
    Vrouw Aantal berichten : 120

Bericht van Bloody Mary zo 15 nov - 17:00

Oh, het was niet als push bedoeld dat je je lijst moest updaten, ik wilde alleen even een misverstand rechtzetten, maar het is wel heel handig dat je het geüpdated hebt. Reacties op verhalen - Pagina 2 Icon_smile
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Schrijven zuivert de woorden
    Vrouw Aantal berichten : 936

Bericht van Milou zo 15 nov - 20:12

Die regels van:
    Je mag maar 3 verhalen hebben, je mag maar 2 fanfictions, 3 groepsverhalen, etc.
    Poltergeist
    Poltergeist
    Amateur
    Amateur

Bericht van Poltergeist do 19 nov - 21:20

Is het misschien ook geen idee om verhalen die 100% af zijn te verplaatsen naar een aparte bib waar er wel reacties in het topic zelf mogen gegeven worden? Ik vind het zo'n zonde dat verhalen die af zijn tussen de hoop onafgewerkte verhalen blijven staan.
    Merdyff
    Merdyff
    Schrijver
    Schrijver

Schrijven is spreken zonder onderbroken te worden
    Vrouw Aantal berichten : 704

Bericht van Merdyff vr 20 nov - 0:16

Hm, persoonlijk ben ik niet zo'n fan van reacties in verhalen zelf. Ik vind het net handig, ook bij een afgewerkt verhaal om meteen te zien hoeveel pagina's op het forum een verhaal telt en als daar reacties instaan, weet je nooit of je aan een heel lang verhaal begint te lezen, of aan een verhaal waarop veel reacties zijn gekomen. Ik ben ook nogal beschermend tegenover mijn eigen topics, ik vind dat niemand anders daar mag in posten. Je schrijft ook niet achteraan in een boek of je het een goed boek vond of niet.
    Maar ik vind het wel een goed idee om iets te doen met afgewerkte verhalen, waardoor ze iets meer in het oog springen. Een apart onderdeel zou wel leuk zijn, maar dan zit je een beetje in de problemen met de reacties. Je kan dat onderdeel dan een eigen reactietopic geven, maar dan heb je reacties op dat verhaal in twee verschillende topics: zowel in dat van het onderdeel waaruit het oorspronkelijk kwam als in het afgewerkte verhalen-reactietopic. Als je reacties zou laten zetten in het verhaal zelf, heb je trouwens hetzelfde probleem. Ook verlies je dan denk ik een beetje het overzicht van uit welk onderdeel (fanfiction, fantasy&scifi, verhalen,...) het verhaal komt, maar dat hoeft niet echt een probleem te zijn.
    Wat eventueel ook zou kunnen om afgewerkte verhalen een beetje meer in de verf te zetten, is een topic openen, waarin elke schrijver een link kan plaatsen naar zijn afgewerkt verhaal en kort de titel, korte inhoud,... geven. Beetje de kans om je afgewerkte verhaal te promoten. Op die manier blijft het verhaal wel in het oorspronkelijke onderdeel staan, maar iemand die een verhaal wil lezen dat af is omdat hij/zij bijvoorbeeld niet te lang wil wachten op nieuwe hoofdstukken die misschien helemaal niet komen, kan hij/zij wel in dat topic kijken om te zien wat voor afgewerkte verhalen er zijn.
    Bloody Mary
    Bloody Mary
    Amateur
    Amateur

It's not just a hobby, it's a lifestyle
    Vrouw Aantal berichten : 120

Bericht van Bloody Mary vr 20 nov - 0:32

Een apart onderdeel vind ik zeker wel nodig, omdat er anders afgemaakte en onafgemaakte verhalen bij elkaar staan en dat werkt gewoon niet.
    Het idee voor een topic met alle afgewerkte verhalen vind ik wel goed, zo wordt het ook zeker niet vergeten.
    Wat de reacties betreft, we zouden een apart reactietopic kunnen starten in dat aparte onderdeel van de afgemaakte verhalen. Of gewoon afspreken dat je de schrijver een PM kunt sturen. Want om dan in het onderdeel te gaan posten waar het verhaal eerst stond, dat vind ik wat onzinnig.
    Poltergeist
    Poltergeist
    Amateur
    Amateur

Bericht van Poltergeist vr 20 nov - 0:35

Een topic bijhouden met de afgewerkte verhalen is idd ook wel een mooi en simpel idee! Reacties op verhalen - Pagina 2 Icon_biggrin
    Joost
    Joost
    Moderator
    Moderator

Mr Perfect meets Mr Clever
    Man Aantal berichten : 475

Bericht van Joost vr 20 nov - 19:16

Ik denk ook dat het handig is om één topic te hebben met alle verhalen die af zijn, dan heb je ook gelijk een overzicht.
    Ik vind ook dat eventuele reacties op de afgewerkte reacties dan wel in datzelfde topic moeten worden gepost, anders raak je het overzicht dan weer wel kwijt.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou vr 20 nov - 19:48

Dat vind ik ook een goed idee!

Sticky als afgewerkte verhalen en dan daar reacties over de afgewerkte verhalen! happy
    Levina
    Levina
    Schrijver
    Schrijver

Vrouw Aantal berichten : 862

Bericht van Levina zo 6 dec - 22:09

Misschien een subforum voor afgewerkte/afgemaakte verhalen, onder het verhalenbord?
    Dan kan daar een apart reactietopic en een lijst met afgewerkte verhalen en waar ze over gaan? Zodat je, als je zin hebt om een keer een verhaal te lezen, daar kan kijken of het verhaal iets voor je is?
    Tygoras
    Tygoras
    Amateur
    Amateur

Ik hou van taco's.
    Man Aantal berichten : 123

Bericht van Tygoras wo 10 feb - 22:26

Misschien is dit al eens gezegd, ik heb alles wel ongeveer doorgelezen, maar niet erg goed, en ben tot het volgende mogelijke idee gekomen:
    -Je opent gewoon één topic voor je verhaal, mét duidelijke inhoudsopgave in de eerste post die ook telkens gewijzigd wordt, en reacties worden in dit topic gegeven, alleen in een andere kleur (liefst een onopvallende) en cursief.
    Met een duidelijke inhoudsopgave wordt het niet erg chaotisch, en het reacties geven zelf wordt hierdoor heel erg gestimuleerd, aangezien je niet telkens een ander topic moet opzoeken...
    -Een andere mogelijkheid is een apart reactietopic per schrijver.
    Sowieso moeten we er bewust van zijn dat we weinig reacties geven, dan doe je het sowieso meer.
    Milou
    Milou
    Schrijver
    Schrijver

Bericht van Milou wo 10 feb - 22:59

Apart reactietopic lijkt me niet echt overzichtelijk wanneer, als er meer mensen komen, we alles om moeten gooien. En een reactie in het verhaal zelf, vind ik helemaal niet oké.

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu za 23 nov - 18:58