van Merdyff vr 20 nov - 0:16
Hm, persoonlijk ben ik niet zo'n fan van reacties in verhalen zelf. Ik vind het net handig, ook bij een afgewerkt verhaal om meteen te zien hoeveel pagina's op het forum een verhaal telt en als daar reacties instaan, weet je nooit of je aan een heel lang verhaal begint te lezen, of aan een verhaal waarop veel reacties zijn gekomen. Ik ben ook nogal beschermend tegenover mijn eigen topics, ik vind dat niemand anders daar mag in posten. Je schrijft ook niet achteraan in een boek of je het een goed boek vond of niet.
Maar ik vind het wel een goed idee om iets te doen met afgewerkte verhalen, waardoor ze iets meer in het oog springen. Een apart onderdeel zou wel leuk zijn, maar dan zit je een beetje in de problemen met de reacties. Je kan dat onderdeel dan een eigen reactietopic geven, maar dan heb je reacties op dat verhaal in twee verschillende topics: zowel in dat van het onderdeel waaruit het oorspronkelijk kwam als in het afgewerkte verhalen-reactietopic. Als je reacties zou laten zetten in het verhaal zelf, heb je trouwens hetzelfde probleem. Ook verlies je dan denk ik een beetje het overzicht van uit welk onderdeel (fanfiction, fantasy&scifi, verhalen,...) het verhaal komt, maar dat hoeft niet echt een probleem te zijn.
Wat eventueel ook zou kunnen om afgewerkte verhalen een beetje meer in de verf te zetten, is een topic openen, waarin elke schrijver een link kan plaatsen naar zijn afgewerkt verhaal en kort de titel, korte inhoud,... geven. Beetje de kans om je afgewerkte verhaal te promoten. Op die manier blijft het verhaal wel in het oorspronkelijke onderdeel staan, maar iemand die een verhaal wil lezen dat af is omdat hij/zij bijvoorbeeld niet te lang wil wachten op nieuwe hoofdstukken die misschien helemaal niet komen, kan hij/zij wel in dat topic kijken om te zien wat voor afgewerkte verhalen er zijn.