Ik vroeg me af of jullie soms ook gebruik maken van bepaalde symboliek in jullie verhalen. Bijvoorbeeld dat je een bepaalde naam kiest om de betekenis die hij heeft. En mijn vraag is ook: hoe kan je aan de lezer duidelijk maken dat zo iets niet toevallig gekozen is? Deze vraag is een beetje naar aanleiding van mijn one-shot 'Ogen vol Leven' die ik daarnet gepost heb. Ik heb de naam van het meisje daarin gekozen omdat hij 'Leven' betekend en dat is erg belangrijk in het verhaal. Het verhaal krijgt er als het ware een diepere betekenis door. Ik wil niet letterlijk in het verhaal schrijven dat haar naam die betekenis heeft, want dat zou de sfeer grondig verpesten, maar ik wil ook echt wel dat de lezer van mijn verhaal dat weet. Ik heb er nu iets over in de inleiding gezet, maar dat is niet echt een oplossing waarover ik tevreden ben, aangezien ik vind dat het verhaal ook perfect leesbaar en begrijpbaar zou moeten zijn zonder inleiding bij.
Hebben jullie dit probleem ook al gehad? (En het hoeft niet perse over een naam met een betekenis te gaan, het kan ook over andere symboliek gaan.) En hebben jullie daar een oplossing voor?
Hebben jullie dit probleem ook al gehad? (En het hoeft niet perse over een naam met een betekenis te gaan, het kan ook over andere symboliek gaan.) En hebben jullie daar een oplossing voor?